ДИЗАЙН И ТЕХНОЛОГИИ
Honda CRF 450R е еталон за кросов мотоциклет от представянето си през 2002 г. За 2021 г. той е напълно обновен. Освен колелата и двигателя на CRF 450R, всички останали подобрения на кросовия мотор идват директно от състезателното ноу-хау на марката, иначе казано – непосредствено от разработката на заводския мотоциклет на Тим Гайсер CRF450RW. С него той спечели през 2019 г. световната титла по мотокрос в MXGP за HRC. Нови са рамката и подвижното рамо. Има промени и в геометрията и окачването. Двигателят има подобрения във всмукването и изпускането. Също е с нова система за декомпресия и единичен ауспух за изпускане на газове. Така се повишава и изглажда управляемостта в нисък среден диапазон на оборотите. По-големият хидравличен съединител предлага по-голям контрол с по-лек натиск на лоста.
Моделът за 2020 г. CRF 450R спечели Honda Selectable Torque Control (HSTC). Тя бе на базата за състезателната машина CRF450RW HRC, карана в световния шампионат MXGP на Тим Гайсер. CRF 450R за 2021 г. черпи много от това, което той и HRC научиха по своя дълъг път към титлата през 2019 г. Новият CRF 450R получава широк спектър от подобрения в рамките на разработка на темата Razor-sharp Cornering. Моторът е с 2 кг по-лек, благодарение на преработената рамка и подрамката.
За управлението се изисква правоспособност за управление на моторно превозно средство категория А*.
* Закон за движение по пътищата
Чл. 151 т.4. двадесет и четири години - за управление на моторно превозно средство от категория А, или:
а) двадесет години - ако водачът притежава свидетелство за управление на мотоциклет от категория А2 от
не по-малко от две години.
Предна: 260 мм хидравличен вълнообразен диск
Задна: 240 мм хидравличен вълнообразен диск
Запалване: Цифрово CDI
Стартер: Кик