ДИЗАЙН И ТЕХНОЛОГИИ
През 2024-а година Gold Wing ще радва окото с красив нов зелен цвят в лицето на Matt Armoured Green Metallic, съчетан с кафеви декорации на капака на двигателя.
Версията Tour във вариант с DCT се включва със сивото Heavy Gray Metallic с графитено черни декорации и бронзов капак на двигателя, като последните съчетания ще бъдат в сила и за познатия ни перлено бял цвят Pearl Glare White. За него продължават да бъдат актуални и Beta Silver Metallic/Iridium Grey Metallic. Туристическият вариан с механична трансмисия ще се предлага само с новия Heavy Gray Metallic с графитено черните декорации на бронзовия капак.
През миналата година GL1800 Gold Wing се сдоби с допълнителна надстройка, фокусирана върху безопасността за 2023 г. под формата на нова система за следене на налягането в гумите (TPMS), интегрирана в 7-инчовия пълноцветен TFT дисплей. Налягането в гумите се показва като цифра в долната лява част на табло с ясна и ярка предупредителна светлина, ако налягането стане под оптималното.
От дебюта си през 1975 г. като GL1000, луксозният Gold Wing е признат за връх на мотоциклетизма, като машина с власт, изисканост, надеждност и комфорт, дори и за най-далечни дестинации. Легендата се прероди през 2018 г. с радикално олекотена маса, двоен носач на предното окачване, нов, боксеров 6-цилиндров двигател и опция за 7-степенна автоматична трансмисия DCT.
През 2021 г. бяха въведени редица подобрения в аудиосистемата и високоговорителите и допълнителен избор за цветовете. Статутът му на технологичен флагман е затвърден с авангардни функции, вариращи от 7-инчов TFT екран, навигация с жирокомпас, Apple CarPlay, Android Auto, дигитален екран, Smart Key, 4 режима на каране и помощ при стартиране по наклон. Всичко това се отнася и за луксозната версия Honda Gold Wing Tour.
GL1800 Gold Wing е олекотен с до 48 кг (в зависимост от версията) спрямо предишния модел. Двигателят и рамата са разработвани заедно, и осигуряват перфектна позиция на ездача въпреки намалените габарити на мотоциклета. Алуминиевата рама обхваща предната вилка, позволявайки двигателя да бъде изнесен напред, и предното колело да може да се движи нагоре/надолу във верикална равнина. Всичко това осигурява перфектен контрол и стабилност. Окачването се регулира по електронен път.
Двигателят има четири режима на работа: TOUR, SPORT, ECON и RAIN. Вие избирате сцеплението на задната гума (HSTC), работата на амортисьорите и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS), старт/стоп системата, и системата, подпомагаща потеглянето при наклон (HSA).
Новата DCT 7-степенна от трето поколение се предлага и за двете версии. Тя е с плавен съединител, а превключването на скоростите и промяната на оборотите се настройват според темперамента и изискванията на водача. Разбира се, има и задна предавка.
Удоволствието от карането е още по-голямо: стилните и аеродинамични спойлери, с променени въздушни отвори за постигане на по-висока стабилност, с електрически регулируемо стъкло, а благодарение на изключително удобните седалки може да пътувате и до най-отдалечените дестинации. Нови са и smart key системата, Apple CarPlay и Bluetooth. Круиз контрол, 7-инчов TFT дисплей с 8 нива на яркост, еърбег.
За управлението се изисква правоспособност за управление на моторно превозно средство категория А*.
* Закон за движение по пътищата
Чл. 151 т.4. двадесет и четири години - за управление на моторно превозно средство от категория А, или:
а) двадесет години - ако водачът притежава свидетелство за управление на мотоциклет от категория А2 от не по-малко от две години;