През 2021 г. заедно с CRF 300L дебютира и CRF300 RALLY. По-лек, по-мощен и дори по-добре оборудван за изследователски походи по света - със CRF300 RALLY ще отидете навсякъде.
От шасито на CRF300 RALLY са спестени общо 4 кг, като теглото с пълен резервоар вече е 153 кг. Стоманената полудвойна рамка е изцяло нова и допринася за загубата на тегло с 2,15 кг. За да се насърчи усещането за управление и връзката към сцеплението отпред / отзад, неговият баланс на гъвкавост е настроен с 25% по-малка странична твърдост.
CRF300 RALLY е проектиран да покрива разстояния и неговият стил красноречиво демонстрира това. Произведен е от частите, използвани за CRF450 RALLY - "плаващият" екран, горният / долният обтекател и страничните капаци ефективно предпазват ездача. Предпазителите за ръце предлагат допълнителна защита както за ръцете, така и за лостовете на спирачките и съединителя. Плъзгаща се плоча предпазва долната страна на машината, а скоростният лост е със сгъваем връх.
С 286 кубика, новият двигател, същият като на CRF 300L, произвежда 10% повече върхова мощност от 20,1 кВт @ 8500 об/мин и 18% повече върхов въртящ момент от 26,6 Нм @ 6500 об/мин. Допълнителените 14% кубичен капацитет за едноцилиндровия DOHC двигател с течно охлаждане (от 250 кубика до 286 кубика) - се придобиват с 63 мм ход, за разлика от 55 мм. Диаметърът остава 76 мм, както и коефициентът на компресия 10,7:1.
Съотношенията на предавките 1-5 са по-къси, за подобрена реакция, докато 6-та е по-висока за по-спокойно високоскоростно пътуване. Нов положителен LCD дисплей. Позицията за каране също е променена, за по-леката маневреност с кормилото, необходима за офроуд и също толкова полезно, около града.
Моделът подлежи на регистрация за управление в пътната мрежа на Република България. За управлението се изисква правоспособност за управление на моторно превозно категория А2.
* Закон за движение по пътищата
Чл.150 а.т. 3.категория А2 - мотоциклети с мощност, която не превишава 35 кв, и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,2 кв/кг, като удвоената реална мощност не е по-голяма от нетната мощност на двигателя;
Чл. 151 т.3. осемнадесет години - за управление на моторно превозно средство от категория А2.
LCD дисплей