ДИЗАЙН И ТЕХНОЛОГИИ
През 2023 г. Honda празнува 50-годишния юбилей на серията CRF. Именно с нея започва победносното пътешествието на марката в МХGP. Поради тази причина е пусната и версията CRF450R 50th Anniversary.
Днес CRF450R и CRF450RX се радват на нова цветова графика, както и на състезателното шаси от HRC. Променени са настройките на двигателя допринасят за по-бърза езда за продължително време. Новите всмукателни отвори и времената на отваряне и затваряне на клапаните увеличават мощността при ниски обороти, както и въртящия момент с 10% при 5000 об./мин.
Добавен е и нов алуминиев ауспух, без това да се отрази на общата маса, както и 49-милиметрови вилки Showa.
След големите подобрения през 2021 г, CRF450R получи допълнителни усъвършенствания за 2022 година, предлагайки по-плавно управление от новите настройки на ECU и подобрен амортисьор на окачването Showa.
Още през 2021 г. освен колелата и двигателя на CRF 450R, всички останали подобрения на кросовия мотор дойдоха директно от състезателното ноу-хау на марката, иначе казано – непосредствено от разработката на заводския мотоциклет на Тим Гайсер CRF450RW. С него той спечели през 2019 г. световната титла по мотокрос в MXGP за HRC, а през 2020 г. CRF 450R се сдоби с Honda Selectable Torque Control (HSTC) на базата за състезателната машина CRF450RW HRC, карана в световния шампионат MXGP на Тим Гайсер.
За управлението се изисква правоспособност за управление на моторно превозно средство категория А*.
* Закон за движение по пътищата
Чл. 151 т.4. двадесет и четири години - за управление на моторно превозно средство от категория А, или:
а) двадесет години - ако водачът притежава свидетелство за управление на мотоциклет от категория А2 от
не по-малко от две години.
Предна: 260 мм хидравличен вълнообразен диск
Задна: 240 мм хидравличен вълнообразен диск
Запалване: Цифрово CDI
Стартер: Кик